Tıp ve sağlık bilimlerindeki yeni gelişmeler, daha hızlı ve daha çok bilgi üretilmesine olanak sağlamıştır. Ancak üretilen bilginin artması, öğrencilere verilen Anatomi eğitiminin süresinde bir daralmaya yol açmıştır. Bu nedenle, Anatomi dersi veren öğretmenlerin, günümüzün yenilikçi dijital teknolojileri, alternatif öğrenme stratejileri ve alternatif eğitim araçlarını kullanmaları, anatomi öğretiminde etkinliği arttırma konusunda faydalı olabilir. Bu araştırma, Anatomi eğitiminin verildiği öğrenme ortamında kullanılabilecek interaktif dijital teknolojilere odaklanmak ve mevcut durumu daha anlaşılır hale getirmek için yapılan bir literatür incelemesidir. İncelemelerle elde edilen veriler araştırmacılar tarafından betimsel yaklaşımına uygun olarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan çalışmalar incelendiğinde, Anatomi eğitiminde interaktif dijital teknolojilerin kullanımının yeterli ve yaygın olmadığı anlaşılmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, Anatomi eğitiminde kullanılabilecek interaktif dijital teknolojilerin ve bu teknolojilerle beraber kullanılabilecek öğrenme/öğretme stratejilerin de neler olabileceği hakkında bilgi vermek ve bunların önemini ortaya koymaktır. Dijital teknolojilerin gelişmesi sadece sanayide, elektronikte, uzay bilimlerinde, tarımda veya tıp alanında değil aynı zamanda eğitimde de önemli etkiler yaratmıştır. Günümüzde dijital teknoloji, yeni verilerin oluşturulmasında ve bu verilerin yeni öğretim platformlarına aktarılmasında çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Dijital teknolojinin etkisiyle, yüzlerce yıldır konservatif bir yapıda devam eden anatomi eğitiminin sınıf içi teorik derslerin yapısı pek değişmemiştir. Üstelik kadavra diseksiyonu üzerinden verilen uygulama eğitimi sorgulanmaya başlanmıştır. Bu durum anatomi eğitiminde ciddi bir dönüşümün öncü göstergesi olarak kabul edilebilir. Günümüzde dijital eğitim materyallerinin öğrenci ile etkileşim kurabiliyor (interaktif) hale gelmesi, bu dönüşümün en önemli tetikleyicisidir. Bazı çalışmalar göstermektedir ki öğrenciler, anatomik dokularla ilgili öğrenimlerini 3-boyutlu (3D) dijital kadavralar üzerinden yapabilmekte, bu ders materyallerine istedikleri zamanda, istedikleri yerden ulaşabiliyor ve istedikleri kadar tekrar yapabilmektedirler. Dijital çağın sunduğu bu yeni öğrenme materyalleri, her öğrenciyi kendi öğrenme hızına ve becerisine uygun biçimde zamanı daha etkin kullanmaya teşvik etmektedir. Ayrıca, öğrenme etkinliğini arttırmak için ters-yüz sınıf modelinin bir öğretme stratejisi olarak kullanılması; Kahoot, Classcraft, Plickers, Padlet gibi oyunlaştırma yöntemlerinin geliştirilmesi; infografiklerin kullanılması; mobil öğrenme araçlarının ve bunlara ait programların da bu öğrenme ortamlarına entegre edilmesi ile dijital teknolojilerin eğitim alanına çok ciddi bir katkı sunma potansiyeli olduğunu göstermektedir.