• Duyurular
  • ICI Master List


    Ithenticate / Turnitin denetimi:

    Dergimize gönderilen makaleler

    Ithenticate ve/veya Turnitin

    programlarında incelendikten

    sonra

    işleme alınmaktadır.

    -----------------------

     


    Yayım Takvimi

    Şubat 2019-1 / 97. sayı

    Mayıs 2019-2 / 98. sayı

    Ağustos 2019-3 / 99. sayı

    Kasım 2019-4 / 100. sayı

    2019 yılı Makale kontenjanımı

    dolmuştur.

    Sadece

    İlhan Başgöz 100. sayısına

    konuya ilişkin makale kabul edilmektedir.

    **************


    Makale Takip Sistemi

    Dergimize makale gönderilmesi ve sonraki tüm işlemler,

    sitemizdeki

    Makale Takip Sistemi

    üzerinden gerçekleştirilecektir.

    **************


    Makale Kabulü

    *************

     2019 yılı  sayıları makale

    kontenjanı

    dolmuştur.

    Sadece

    İlhan Başgöz 100. Özel Sayı

    (Kasım 2019)

    için konuyla ilgili makale

    kabul edilmektedir.

     Gösterilen ilgi için teşekkür ederiz.

     

    ********************


Özet


FAŞİZM PROPAGANDASINDA MÜZİĞİN ROLÜ: MUSSOLİNİ İTALYASI ÖRNEĞİ
20. yüzyılda, faşizm ideolojisinin Avrupa'da ilk olarak ortaya çıktığı ülke İtalya olmuştur. 1922'de kara gömlekli milliyetçiler İtalya'da yönetimi ele geçirerek faşizmi İtalya'nın resmi ideolojisi haline getirmiş, liderleri Benito Mussolini'yi de İtalya'nın değişmez diktatörü (Il Duce) yapmışlardı. Bu süreçte İtalya'nın her köşesinde Faşizm ideolojisinin etkileri görülmeye başlandı. Nitekim, Mussolini önderliğindeki İtalyan faşistler, ülkenin dört bir yanında faşizmin yoğun bir şekilde propagandasına girişmişlerdi. Bu süreçte, faşistlerin en önemli propaganda silahlarından birisi Giovinezza Marşı olmuştur. Marşta, faşizm ideolojisi yüceltilirken, Mussolini'ye de övgülerde bulunulmaktaydı. Bu çalışmada, İtalyan faşistler tarafından Mussolini İtalyası'nın de facto milli marşı olarak kullanılan Giovinezza Marşı, bulunduğu bağlam içerisinde incelenmiştir. Çalışma kapsamında marşta yer alan sözler, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilim metotu kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca marşın müzik yapısı, müzikal analize tabi tutularak incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında İtalyan faşizminde müziğin propaganda aracı olarak nasıl kullanıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Faşizm, Müzik, Göstergebilim, Propaganda, İdeoloji

Adres :Cyprus International University Lefkoşa/Nicosia
Telefon :(392)6711111-2601/2600 Faks :(392) 671 1165
Eposta :folkloredebiyat@ciu.edu.tr