İlk kuşak Türk bestecilerinden olan Cemal Reşit Rey’in halk türküleriyle folklorik ögelere müziklerinde çokça yer verdiğini ve bu eğiliminin Türkiye’de yayımlanan ilk türkü derlemelerinden Darülelhan Külliyatı Anadolu Halk Şarkıları’nın 3 ve 4. defterlerinin başında yer alan ve o defterlerde yayımlanan türkülerin analizlerini içeren yazılarda da görülebildiği söylenebilir. Bu yazılarında türkülerin besteciler için önemini de vurgulayan Rey, 1928 yılında bestelediği Bebek Efsanesi’ni senfonik şiir olarak, Türk Halk Kültürü’nde yer alan Bebek anlatısı üzerine düşünmüş ve bu yapıtta birçok halk türküsüyle birlikte yapıtın son bölümünde müziğe ismini veren Bebek Türküsü’nü kullanmıştır. Bu çalışmada Rey’in Türk Halk Müziği’yle yakınlığı ve Bebek Türküsü ile Bebek Efsanesi’ne değinildikten sonra Bebek Efsanesi’nin III. bölümü bu bölümde kullanılan Bebek Türküsü ile karşılaştırmalı olarak incelenmeye çalışılmıştır.